Американски научници открија нова и сосема изненадувачка функција на малиот мозок

pixabay

Постои една структура во мозокот која се издвојува по својата компактна, но пресудна улога – малиот мозок. И покрај неговата скромна големина, која сочинува само 10 отсто од масата на мозокот, малиот мозок е дом на неверојатни 75 отсто од мозочните неврони, што укажува на неговата голема важност.

Малиот мозок традиционално се смета за првенствено одговорен за координирање на моторните функции како што се рамнотежата и движењето, но неодамнешното истражување сугерира поширока улога на малиот мозок во процесите на учење. Студијата предводена од научници од Универзитетот во Питсбург и Универзитетот Колумбија ја разгледа вклученоста на малиот мозок во когнитивните функции, фокусирајќи се на неговиот заден страничен регион.

„Долгогодишната претпоставка за функцијата на малиот мозок беше дека тој само контролира како се движиме“, забележува невробиологот Андреа Бостан од Универзитетот во Питсбург.

Студијата користела мајмуни кои биле обучени да поврзуваат одредени движења на рацете со визуелни знаци на екранот, со награди како поттик за правилни одговори. Привремената инактивација на задниот-латерален дел на малиот мозок значително ја нарушил способноста на мајмуните да учат и да ги задржат овие асоцијации. Истражувањето е објавено во списанието Nature Communications.

„Кога го деактивирате тој церебеларен регион, попречувате нови учења“, објаснува Бостан.

Откритието на американските научници ја нагласува клучната улога на малиот мозок во олеснувањето на стекнувањето и задржувањето на нови вештини и знаења. Покрај тоа, ја нагласува сложената меѓусебна врска помеѓу различните мозочни региони во поддршката на когнитивните функции.

Поважно, импликациите на студијата се протегаат надвор од основните истражувања на невронауката. Разбирањето на придонесот на малиот мозок во процесите на учење може да понуди вредни сознанија за решавање на невролошките нарушувања кои влијаат на когнитивната функција.

„Нашето истражување дава јасни докази дека малиот мозок не е важен само за учење како да се изведуваат вешти акции, туку и за учење кои дејства се највредни во одредени ситуации“, вели Бостан.

 

Поддржете ја нашата работа: