Лосос наместо стек: помал јаглероден отпечаток и подобра исхрана

Замената на една порција говедски стек неделно со лосос може да донесе мерливи здравствени и климатски придобивки, покажува нова студија на универзитетите во Бристол и Саутхемптон. Според моделите на истражувачите, таква промена би можела значајно да ги намали емисиите поврзани со исхраната на долг рок.

Анализата, објавена во списанието Environmental Research: Food Systems, се базира на податоци од околу 4.000 британски домаќинства и ги споредува трендовите во исхраната до 2050 година. Ако навиките продолжат како досега, емисиите од храната би паднале за околу 15 отсто. Но со една неделна замена на стек со домашно произведен лосос, намалувањето би било околу 28 отсто.

Истражувањето споредува и пошироки промени во исхраната. Намалување на вкупниот внес на животински протеини носи уште поголем ефект, а моделите поврзани со препораките за здрава исхрана и со планетарната диета покажуваат пад на емисиите од 42 и 49 отсто. Авторите нагласуваат дека ваквите промени може да помогнат во остварување на климатските цели, без да се занемари нутритивната вредност на оброкот.

Според водечката авторка Џени Баверсток, токму едноставните, реално применливи замени имаат најголем потенцијал да влезат во секојдневието. Истовремено, таа и нејзините соработници потсетуваат дека исхраната со многу црвено и преработено месо е поврзана и со здравствени ризици, меѓу кои и зголемена веројатност за дијабетес тип 2.