Не сте ”математички тип”? Размислете повторно – како да ја надминете анксиозноста од математиката и да ги отворите вратите кон нови можности!

Разбирање на анксиозноста од математика

Многумина се идентификуваат како “не сум математички тип”, но ретко размислуваат зошто се чувствуваат така. Оваа перцепција често произлегува од минати искуства и емоции поврзани со математиката. За некои, едноставни задачи како пресметување на бакшиш или собирање на сметка предизвикуваат интензивна негативна реакција, позната како анксиозност од математика. Според меѓународната студија PISA, меѓу 30% и 60% од учениците доживуваат одредено ниво на оваа анксиозност.

Теории за поврзаноста меѓу анксиозноста и успехот во математиката

Постојат две главни теории кои ја објаснуваат оваа врска. Теоријата за намалена компетентност сугерира дека раните тешкотии со математиката водат до анксиозност. Од друга страна, теоријата за ефикасност на процесирање вели дека анксиозноста директно го нарушува когнитивниот капацитет, отежнувајќи ги извршните функции како работната меморија и менталната флексибилност, што се клучни за математичките задачи.

Избегнување: Долгорочни последици на математичката анксиозност

Анксиозноста од математика често води до избегнувачко однесување. Иако избегнувањето привремено го намалува стресот, тоа ги ограничува можностите за развој на математичките вештини, создавајќи циклус на недоволно постигнување. На пример, ученик кој доживува анксиозност може да избегнува математички задачи, што води до понатамошни тешкотии и зајакнување на верувањето дека не е “математички тип”.

Стратегии за надминување на анксиозноста од математика

Интервенциите како когнитивно-бихејвиоралната терапија (КБТ) покажале умерен успех во намалувањето на анксиозноста од математика. КБТ помага во идентификување и промена на негативните мисловни обрасци и постепено изложување на стресни ситуации за зголемување на самодовербата. Дополнително, враќање кон основните математички концепти или решавање на едноставни математички загатки во безбедна средина може да ја направи математиката подостапна и пријатна. Вклучување на математиката во секојдневни активности, како буџетирање, исто така може да помогне во градење на самодоверба и намалување на стравот.


Со препознавање и адресирање на анксиозноста од математика, можно е да се скрши циклусот на избегнување и недоволно постигнување, отворајќи нови можности за личен и професионален развој.

Поддржете ја нашата работа: