Последниве неколку дена е актуелен измислениот лик Момо, за кој се зборува дека е виновен за испраќање графички наслни слики и вируси. Се појавува на многу детски видеа на „Јутјуб“ и „Јутјуб кидс“. Видеата започнуваат нормално и не изгледаат сомнително. Момо се појавува по кратко време сред видео во „Пепа Прасе“, „Лол дол“, „Фортнајт“ и други.
Вознемирени родители велат дека во епизода на „Пепа Прасе“, се случило да почне невино, а потоа да продолжи изменета верзија, полна со насилство и навредлив јазик.
Во друго видео, Момо се појавувал во бела маска која ги тера децата да прават разни опасни задачи, како на пример, да го запалат шпоретот на плин или да најдат и да се напијат таблети.
Велат дека измислениот лик Момо им се заканува на децата дека мора да го додадат на „Ватсап“ или ќе ги убие додека спијат.
Според Обединетото здружение за онлајн безбедност (НОС) на Велика Британија, Момо бил некое време и повторно се појавува на апликации и линкови како Фејсбук, WhatsApp, YouTube и YouTube Kids.
Сепак, исто како и Creepypasta, Момо е направен да изгледа како урбана легенда или вирален предизвик и ги користи медиумите и социјалните мрежи за да каже нешто и да ја зачува својата наводна легитимност. Загриженоста за безбедноста на децата предизвика илјадници корисници да ги споделат предупредувањата, но опасноста лежи во повторувачките гласини без цврсти докази.
“Овие приказни се високо рекламирани и манифестираат со паника меѓу луѓето, што значи ранлива група на луѓе се запознаваат со Момо и тоа создава ризик”.
The coverage of the Momo challenge is possibly some of most irresponsible journalism in this country for ages. Samaritans say they’ve got no evidence of serious harm to children but the press coverage could now be putting vulnerable people at risk. https://t.co/DCfoRCsy3H
— Jim Waterson (@jimwaterson) February 28, 2019
Официјални лица велат дека Момо е нешто повеќе од само меме за плашење деца – оваа игра ги покрива хакерите кои се обидуваат да украдат информации, се вели во една неодамнешна статија на Би-Би-Си.
Во просек од 300 часа содржина се поставува на YouTube секоја минута, што претставува предизвик за модераторите да ги “фатат” сите несоодветни содржини. Од YouTube велат дека до сега не пронашле докази за постоење на Момо.
We want to clear something up regarding the Momo Challenge: We’ve seen no recent evidence of videos promoting the Momo Challenge on YouTube. Videos encouraging harmful and dangerous challenges are against our policies.
— YouTube (@YouTube) February 27, 2019
Момо првпат во весник се појави во 2017 година, откако 12 годишно девојче извршило самоубиство, наводно мотивирано од виралниот предизвик наречен Момо. Сепак, организацијата за дигитална безбедност од Велика Британија, пишува дека не постојат смртни случаи кои се поврзани со Момо.