Зошто станувате пониски кога стареете

Можеби сте свесни дека губењето на видот, слухот и меморијата е знак на стареење, нешто што можеби не е толку забележливо е намалување на висината. Ова очигледно намалување се должи на неколку фактори кои се однесуваат на промените во коските, мускулите, зглобовите и другите ткива во вашето тело. Додека одредена количина на губење на висината е нормален дел од стареењето и веројатно нема да биде поврзана со какви било здравствени проблеми, значителното губење на висината може да укаже на неколку проблеми. Разбирањето на она што се случува со вашето тело додека стареете е важно, за да можете да спротивставите на некои од негативните ефекти од стареењето.

Уште во триесеттите години, губењето на мускулите поврзани со возраста, научно познато како саркопенија, може да значи дека губите мускулна маса со стапка од 3-5% секоја деценија. Особено загрижувачки се оние мускули во вашето торзото, кои главно се одговорни за да ве држат во исправена положба. Намалувањето на нивната способност да го одржат вашето држење на телото може да ве натера да бидете наведнати и да личите пониски.

Друга причина за губење на висината како што стареете е здравјето на коските. Коската е исклучително комплексно сврзно ткиво кое може да ја прилагоди нејзината големина и форма како одговор на механичките оптоварувања. Ова им овозможува на вашите коски да се реконструираат сами во текот на животот.

Во вашите помлади години, минувате низ фаза на раст, депонирајќи ја толку брзо коската што 90% од својата врвна коскена маса се достигнува во доцните тинејџери. Овој раст се консолидира во средината на дваесеттите години кога ќе се достигне врвна маса.

Околу 35-40 години, ќе почнете да губите повеќе коски отколку што создавате. Ова губење на коските доведува до состојба позната како остеопороза, која се карактеризира со мала маса на коските и зголемена кршливост на коските. Додека колковите и подлактиците се вообичаени места на заболување, чест е и кај пршлените (‘рбетот) каде има негативно влијание врз висината.

Исто така лоцирани во ‘рбетот и одговорни за одржување коректна форма се вертебралните дискови. Овие перничиња во форма на гел седат помеѓу пршлените и делуваат како амортизери, за да се држи грбот флексибилен.

Кога сме млади, овие дискови, кои се околу 80% вода, се силни и еластични. Како што стареете, дисковите постепено се компресираат и израмнуваат. Како резултат на тоа, просторите помеѓу пршлените се намалени.

Заувајте ја вашата висина

Додека најголем дел од загубата на висина е одредена од вашите гени, постојат неколку фактори кои можете да ги следите за одржување на вашата висина и, можеби уште поважно, да ги намалите ефектите што стареењето има врз вашето здравје и благосостојба.

Редовното вежбање, особено активности кои вклучуваат некаква форма на кревање тежина, се добри за создавање коскена маса. Додека никогаш не сте премногу стари за да добиете корист од вежбање, истражувањата покажаа дека развивање на силни коски во тинејџерските години нуди одредена заштита при влегување во постара возраст. Овој вид вежба помага со раст на мускулите, и има потенцијал да ве заштити од остеопороза и саркопенија.

Додека здравата урамнотежена диета е неопходна за општата здравствена состојба, храната богата со витамин Д и калциум, вклучувајќи бадеми, брокула и слично, исто така придонесуваат за здравјето на коските. Не пушењето или пиењето алкохол и ограничувањето на кофеинот исто така помага.

Иако малку губење висина е нормален дел од стареењето, може да укаже на посериозни проблеми. Да го максимизирате здравјето на коските во текот на вашиот живот е од суштинско значење.

Дискусија

Коментари